Just nu har vi tekniska problem med Mina sidor, vissa kunder kan ha problem att logga in. Vi arbetar för att lösa problemet.

Om bedrägeriförsök

Ibland händer det att våra kunder blir uppringda av bedragare som säger sig ringa från Jämtkraft för att försöka komma åt kontouppgifter eller annat. Här är några saker att tänka på om du misstänker ett bedrägeriförsök.

Det händer att vi kontaktar dig som kund, då kan det vara bra för dig att veta att vi på Jämtkraft:

  • Alltid ringer från ett 063-nummer.
  • Aldrig ber dig om kontouppgifter i samband med inloggning på Bank-ID.
  • Aldrig samarbetar med externa försäljare.

Är du osäker på vem som kontaktar dig bör du avsluta samtalet och i stället själv kontakta vår kundservice på 063-14 90 00.

Några tips

  • Använd aldrig ditt BankID på uppmaning av någon som oväntat kontaktar dig.
  • Lämna aldrig ut koder från bankdosan eller låna ut ditt BankID till någon annan. Någonsin.
  • Om någon du inte känner igen ringer och du blir osäker, be att få ringa tillbaka till personen. Ta själv reda på numret för att säkerställa att de ringer från företaget eller myndigheten.
  • Lita inte på den som kontaktar dig bara för att den har personliga uppgifter om dig. Bedragare kan hitta information på nätet för att lura dig.
  • Klicka inte på misstänkta länkar. Har du verkligen beställt något? Eller deltagit i en tävling? Inget SMS eller mejl är så bråttom att du inte hinner dubbelkolla avsändaren. Gå in på den officiella webbsidan och sök själv upp kontaktuppgifter om du är osäker och fråga.
  • Aktivera notiser från BankID för att få kontroll på om ett BankID aktiveras för ditt personnummer, det gör du under inställningar i din telefon.

De här tipsen har vi hämtat från Bank ID, du kan läsa mer här.