Jämtkraft lämnar Compricer och Elskling

Istället för att lägga dyra pengar på jämförelsesajter väljer Jämtkraft att stötta föreningslivet. Via avtalet förenings-el skänker bolaget en summa pengar för varje avtal som tecknas.

Publicerad 2015-11-18

Jämförelsesajterna Compriser och Elskling kostar Jämtkraft mellan 100 och 200 000 kronor per år. Nu vill Jämtkraft använda pengarna på ett sätt som mer direkt kommer kunderna till godo.

– Vi vill hellre använda våra marknadsföringspengar till att sponsra föreningar som har svårt att få ekonomin att gå ihop. Dessutom finns den oberoende jämförelsesajten Elpriskollen.se som ett bra alternativ för den som vill få en översikt över alla elpriser av en tredje part, säger Lars Skoglund, privatmarknadsansvarig på Jämtkraft.

När laget värvar en kund till Jämtkraft går 200 kronor tillbaka till laget, som också har möjlighet till en bonus på 10 000 kronor. Vidare tjänar laget 10 kr i månaden för varje månad medlemmen har förenings-el. Kunderna betalar inget extra för avtalet.

Omkring 30-40 föreningar har anslutit sig till avtalet, de flesta i Jämtlands län.

– Genom att välja förenings-el kan kunden stötta något man är engagerad i, till exempel sina barns förening. Vi har sett att vi kan göra en insats genom att flytta vår marknadsföringspeng till föreningarna samtidigt som det är ett sätt för oss att sälja miljövänlig el från sol, vind och vatten, säger Lars Skoglund.

Kontakt: Lars Skoglund, privatmarknadsansvarig på Jämtkraft, 063-14 91 77 lars.skoglund@jamtkraft.se

Karin Bodén, pressansvarig Jämtkraft, 063- 57 74 72
karin.boden@jamtkraft.se