Jämtkraft topp 3 för bästa kundservice

Publicerad 2015-04-16

Jämtkraft tillhör de tre bästa i energibranschen när det gäller kundservice. Det står klart sedan ServiceScore publicerat resultatet av sin årliga undersökning kring hur svenska folket upplever att de får service.

 Det är roligt att kunderna tycker så bra om oss. Det ger oss bekräftelse och energi till att kämpa ännu mer för att våra kunder ska bli mer nöjda än vad de är idag, säger AnnaLena Frykman, avdelningschef för kontaktcenter på Jämtkraft.

ServiceScore konstaterar att det är de mindre företagen i energibranschen som ger sina kunder bäst service. I ingen av de branscher som mäts i ServiceScore står det så klart att de mindre aktörerna ger bättre service än de stora bolagen.

– Jag tror att det är våra medarbetares engagemang, bemötande och vilja att hitta den bästa lösningen som får våra kunder att uppleva att de får så bra service, säger AnnaLena Frykman.