Jämtkraft trea på listan över nöjda kunder

Publicerad 2011-12-12

Jämtkraft har de tredje mest nöjda kunderna i energibranschen i Sverige. Det visar den årliga undersökningen Svenskt Kvalitetsindex 2011 som offentliggjordes i dag.

Enligt en undersökning bland våra elhandelskunder som gjorts av Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har Jämtkrafts kundindex ökat från förra årets 70,9 till 72,7 i år. Detta gör att vi placerar oss bland de tre bästa företagen i Sverige. Undersökningen är gjord bland såväl lokala kunder som kunder på sverigemarknaden och resultatet är statistiskt säkerställt.

– Jag är mycket glad och stolt över att vi får ett så pass bra betyg av våra kunder, såväl lokalt som i resten av landet. Det här är ett bra kvitto på att vi tänker rätt i vårt långsiktiga arbete med att utveckla tjänster och produkter utifrån kundernas önskemål. Jag vill ge en eloge till alla mina medarbetare, säger Anders Ericsson, VD Jämtkraft.

Trots ett stormigt år inom energibranschen, med mycket fokus på förra vinterns höga elpriser, ligger kundnöjdheten generellt på en stabil nivå. Snittet ligger på 65,5 i årets mätning, vilket är något högre än förra året.

Läs mer om SKI på www.kvalitetsindex.se.

För ytterligare information kontakta:
Anders Rubensson, pressansvarig, 063-57 74 72