Jämtkraft vill utveckla föreningssamarbeten

Jämtkraft inför sponsorfönster. Det innebär att de som ansöker om sponsring kan göra det två gånger om året. Idag går det att söka året om. Syftet med det nya arbetssättet är att göra det tydligare och enklare för både de som söker och för Jämtkraft.

Publicerad 2015-11-16

– Det kommer en handfull ansökningar till oss varje vecka. Genom att samla ansökningarna till två perioder får vi bättre översikt och kan göra bättre strategiska bedömningar av sponsoravtalen, säger Kai Lundin varumärkesstrateg vid Jämtkraft.

Från och med december gäller det nya arbetssättet, det blir en ansökningsperiod under våren och en under hösten. Aktuella datum kommer att anges på Jämtkrafts hemsida. 

Många föreningar, organisationer och eventarrangörer söker samarbeten med företag och här finns potential för dem att utveckla sitt varumärke.

Jämtkraft bjuder nu in alla som jobbar med sponsring till en föreläsning den 25:e november. Temat är hur företag, föreningar och organisationer kan lyckas bättre med sponsorsamarbeten. 

– Vi vill vidga allas tankar runt sponsring för att berörda parter ska få ett bättre resultat, att föreningen får rätt samarbetspartner, företaget når sin målgrupp och besökaren får en bättre upplevelse i slutändan, säger Kai Lundin.

Föreläsare är Anders Lindén vd för Tango Brand Alliance AB. Han har lång erfarenhet från sponsorarbete med bland andra Coca Cola, Swedbank, UNICEF, Dramaten och Skidförbundet.

– Föreningarna behöver bli mer kreativa när det gäller vad de erbjuder i motprestation. Det krävs att föreningarna/organisationerna är tydliga med vad exempelvis Jämtkraft kan ha för nytta av deras målgrupper, medlemmar eller besökare. Det är målgrupperna företagen vill nå och i förlängningen göra affärer med, säger Anders Lindén.

När – onsdagen den 25 november klockan 18.30-20.30
Var – Rentzhogsalen på Jamtli i Östersund

Anmälan – inbjudan@jamtkraft.se

Kontakt:
Kai Lundin, sponsoransvarig Jämtkraft
063-14 90 30 

kai.lundin@jamtkraft.se