Tack, världens bästa kunder för att ni uppskattar oss!

Publicerad 2014-09-11

De kunder som har pratat med Jämtkrafts kontaktcenter tycker att de får mycket bra bemötande och att medarbetarna på kontaktcenter är engagerade och kunniga. Det visar en undersökning som företaget Mistat har genomfört.

- Det här är så värdefullt för oss. När kunderna ger oss så fina betyg så blir det ännu roligare att arbeta här vilket i sin tur ger ännu bättre service till våra kunder, det blir en positiv spiral, säger AnnaLena Fastesson som är ansvarig för kontaktcenter.

Sammanlagt har 200 kunder fått svara på hur de upplevde den senaste kontakten med Jämtkrafts kontaktcenter. Det visar sig att 69 procent av de tillfrågade upplever att Jämtkrafts kontaktcenter är bättre än andra på att ge kundservice. Drygt en fjärdedel upplever att de fick hjälp över den nivå de hade förväntat sig.

- Jag tror att det här är ömsesidigt. Vi har nog världens bästa kunder. Men vi har också jobbat med att lyssna in vilken typ av kund det är och ge information utifrån kundens önskemål. Tillexempel kan det vara en kund som vill ha ett kort svar en annan vill ha utförligare information och mer detaljer och det gäller att känna av varje kund, säger AnnaLena Fastesson.

Nu ligger utmaningen i att öka kunskapsnivån hos medarbetarna ännu mer, berättar AnnaLena Fastesson. Och det är svårt eftersom de utgår från en hög nivå och frågorna kan handla om allt från bredband till avtal och fakturor gällande fjärrvärme eller el.

Presskontakt:

Karin Bodén, pressansvarig Jämtkraft, 063-57 74 72