Serviceavtalet för fjärrvärme blev räddningen

Gun Jonsson tog över en fastighet i Odensala i Östersund tidigare i år. I juli tecknade hon serviceavtal för fjärrvärme, ett beslut hon inte ångrar.

Publicerad 2017-10-16

Gun Jonsson, Fjärrvärmekund med serviceavtal hos Jämtkraft

Gun Jonsson blev Jämtkrafts 1000:e serviceavtalskund i somras, ett beslut hon inte ångrar. 

– Serviceavtalet blev min räddning! Både ur ett ekonomiskt och praktiskt perspektiv. Utan avtal hade den senaste tidens händelser kostat mig mycket pengar, jobb och krångel. Jag har tjänat in tre års kostnad för serviceavtalet på en månad, säger Gun Jonsson, husägare och fjärrvärmekund med serviceavtal.

Gun Jonsson blev Jämtkrafts 1000:e serviceavtalskund när hon tecknade avtalet i somras. Redan dagarna efter att avtalet skrevs visade det sig att hon behövde hjälp.

– Jag kom hem till en källare där varmvattnet sprutade ur centralen. Jag kan ärligt säga att jag grät när jag såg eländet men jag ringde Jämtkraft och fick snabbt hjälp. I och med avtalet kostade det mig inte mer än den vanliga månadsavgiften på 75 kronor, säger Gun Jonsson.

Serviceavtalet ger trygghet

Fjärrvärmecentralen i huset installerades 2002 och har några år på nacken. Nyligen fick hon också problem med värmen i elementen i källaren, även om det inte hade med fjärrvärmen att göra ringde hon Jämtkraft och fick hjälp.

– Knappt hade jag lagt på luren förrän det stod en montör i källaren. Jag har varit i kontakt med flera personer på fjärrvärmen under den här korta tiden och alla har varit otroligt pedagogiska. Bemötande och service har varit jättebra och på köpet har jag lärt mig mycket om fjärrvärme, säger Gun Jonsson.

Jämtkraft ansvarar för fjärrvärmen hela vägen från värmeverket fram till fastigheten men anläggningen i huset är fastighetsägarens eget ansvar.

– Fjärrvärmecentralen är ju mitt ansvar men jag har ingen kunskap om hur jag ska sköta den. Serviceavtalet ger mig både kontinuerlig översyn och någon att rådfråga dagtid utan att det kostar mig något. Avtalet ger en slags trygghet i att inte vara ensam i skötseln av anläggningen, säger Gun Jonsson.

Serviceavtal för fjärrvärme

För 75 kronor i månaden får du bland annat:

  • Servicebesök vartannat år – omfattande kontroll och justering av din fjärrvärmecentral.
  • Kostnadsfri service vid fel i centralen, vardagar 7–16. Du betalar endast för material.
  • Jourservice hela året, dygnet runt. Felavhjälpning påbörjas inom fyra timmar.
  • Telefonsupport.
  • Serviceprotokoll.
  • 20 procents rabatt på reservdelar och material.

Läs mer om och beställ serviceavtal

Trygg värme med serviceavtal – få 3 fria månader

Ett serviceavtal för fjärrvärmen hjälper dig att optimera dina värmekostnader i hemmet. Just nu får du tre kostnadsfria månader.