Just nu kan du som kund ha problem att se mätvärden på Mina sidor och i vår app Mitt Jämtkraft. Vi arbetar för att lösa problemet.

Felanmälan vid avbrott

Innan du ringer och felanmäler ett avbrott ber vi dig att kontrollera några saker.

Vid strömavbrott

  1. Är det bara delar av hemmet som är strömlöst? Försäkra dig om att det inte är en säkring som har löst ut. Kontrollera både säkringarna i din elcentral inomhus och vid din elmätare utomhus.
  2. Är hela hemmet strömlöst, kontrollera att din jordfelsbrytare inte har löst ut.
  3. Se efter om dina grannar också är utan ström. Du kan även kolla avbrottskartan.
  4. När du kollat punkt 1-3, ring 063-14 92 00 för att felanmäla.

Vid fjärrvärmeavbrott

  1. Kontrollera att det inte är din fjärrvärmecentral det blivit fel på. Läs manualen för din fjärrvärmecentral.
  2. Om felet inte går att hitta hemma hos dig − ring oss på 063-14 92 00 och gör en felanmälan.