Just nu kan du som kund ha problem att se mätvärden på Mina sidor och i vår app Mitt Jämtkraft. Vi arbetar för att lösa problemet.

Jämtkraft i sociala medier

På Jämtkraft ser vi sociala medier som ett verktyg för att lyssna, informera om vår verksamhet och delta i konversationer. Helt enkelt underlätta dialogen med allmänheten. Här kan du ta del av regler och riktlinjer när det gäller Jämtkrafts sociala medier.

Så här använder vi sociala medier

Jämtkraft använder sociala medier för att:

  • Föra dialog med kunder, allmänhet och andra intresserade
  • Lyssna på vad andra säger om oss och vår verksamhet
  • Svara på frågor
  • Dela information och kunskap om verksamheten och våra produkter och tjänster
  • Berätta om Jämtkraft

Våra konton i sociala medier

Följ oss gärna på sociala medier och diskutera med oss.

Facebook – Vi använder Facebook för att kommunicera sådant som vi tycker att våra kunder och allmänheten bör känna till och där vi anser att Facebook är en lämplig kanal. Facebook använder vi även till samhällsinformation om exempelvis pågående strömavbrott.

Instagram – Tillsammans med andra är vi starka och kan bidra till utveckling och välmående i Jämtland, vilket är det vi vill lyfta fram i den här kanalen.

LinkedIn – Fokus för oss på LinkedIn är att skapa relationer och bygga nätverk, lokalt och nationellt. Typiskt innehåll som vi delar med oss av på LinkedIn kan handla om utveckling, etableringar och investeringar. LinkedIn är också en huvudkanal för vårt arbetsgivarvarumärke.

YouTube – Idén med att vi finns på Youtube är att kunna nå ut med film och rörligt material som på olika sätt handlar rör vår verksamhet. Här hittar du filmer där vi berör aktuella ämnen samt guider och tips.

Inlägg och kommentarer i våra sociala medier

Kommentera gärna innehåll och ställ frågor i de sociala medier där Jämtkraft har en närvaro, men tänk på att följa det sociala mediets och Jämtkrafts regler för inlägg och kommentarer.

Inlägg och kommentarer som står i strid med Jämtkrafts eller det sociala mediets egna regler och användarvillkor kan komma att avpubliceras utan förvarning. Vi avpublicerar även kommentarer som bedöms vara automatiserade robotkonton – så kallade botar som användas för att bland annat sprida desinformation.

Följande regler gäller för alla som skriver och kommenterar på Jämtkrafts sociala medier:

Bemöt alla med respekt

Vi uppmanar till god och respektfull ton i din dialog med oss och med andra. Vi vill hålla ett öppet klimat där alla kan delta, utan att riskera påhopp eller otrevliga kommentarer. Inlägg och kommentarer som enligt vår bedömning är kränkande, stötande, hets mot folkgrupp eller liknande tas bort.

Håll dig till ämnet

Inlägg och kommentarer ska hållas till ämnet och inte uppfattas som stötande eller provocerande. Saklig kritik är välkommen, men tänk på att debatt och argumentation ska präglas av respekt.

Ingen marknadsföring

Vi tillåter inte kommentarer som innehåller marknadsföring av annan verksamhet, innebär marknadsmässig misskreditering, upphovsrättsintrång, brottslig verksamhet, spam eller liknande.

Vi svarar normalt på frågor och kommentarer under arbetstid på vardagar. Tänk på att inte publicera känsliga personuppgifter eller uppgifter som kan omfattas av sekretess.

Hantering av personuppgifter, allmänna handlingar och rättigheter

Genom att du gör inlägg och använder Jämtkrafts sidor i de sociala medierna, godkänner du samtidigt att dina personuppgifter på sidorna behandlas, (personuppgiftslagen, PUL). Vår personuppgiftspolicy